::Join ChurpChurp::

Thursday, October 31, 2013

BODOHKAH IBUKU JIKA TIADA IJAZAH, MASTER ATAU PHD...

**sebuah perkongsian cerita daripada seorang rakan...

Hari itu, Cikgu Yong, guru mata pelajaran Kajian Tempatan meminta murid-murid kelas 4 Tun Razak berkongsikan pekerjaan ibu bapa mereka dengan rakan-rakan sekelas.

Tiba giliran Naqiyudin, dia berasa sedikit gementar untuk ke hadapan dan bercakap dengan semua mata tertumpu kepadanya. Almaklumlah, pertama kali diminta berbuat sedemikian.

Sebelum itu, sudah ada tujuh orang murid yang lain yang telah pon berkongsikan pekerjaan ibu bapa masing-masing. Ada yang si bapa bekerja sebagai doktor. Ada yang si ibu bekerja sebagai pensyarah. Ada yang jurutera. Ada yang saintis. Ada yang peguam. Macam-macamlah! Semuanya hebat-hebat belaka!

"Assalamualaikum kawan-kawan. Err.. Err.. Hari ni, saya nak kongsi dengan kawan-kawan... Pekerjaan ibu saya je kot. Bapa saya dah takde. Dia meninggal masa saya darjah 1 lagi."

Pendedahan Naqiyudin itu disambut dengan 'Oooohh' dan 'Aaahhh' oleh rakan-rakannya yang lain, terutamanya yang perempuan. Naqiyudin menjadi semakin tidak keruan. Dia cuba menenangkan dirinya dengan menggentel-gentel jarinya.


Wednesday, October 30, 2013

Wordless Wednesday #31

#sharing is caring...

Wednesday, October 23, 2013

Wordless Wednesday #30

#sharing is caring...


Wednesday, October 16, 2013

Wordless Wednesday #29

#sharing is caring...
Salam Aidiladha untuk semua...

Thursday, October 3, 2013

Give Away Set Kurus/Diet Shaklee :)


klik banner untuk join...
tarikh tutup: 10 Oktober 2013

minyak gamat

tengah hari Sabtu lepas, qusyairi jatuh tertiarap atas jalan tar sehingga "terkoyak" di lutut kanan...after jatuh, mama terus basuh luka & bawa qusyairi ke hospital tangkak...

di hospital, doktor sapu ubat kuning & "gam" di bahagian yang "terkoyak" tu...selama 2 hari qusyairi asyik cakap "mama, kaki ayie sakit" & "mama, ayie tak boleh jalan" sehinggakan hanya mahu mama dukung dia untuk ke mana-mana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...