::Join ChurpChurp::

Sunday, March 31, 2013

Exclusive Giveaway by FD & Aziera


klik banner untuk join...


SEGMEN : MARI TAMBAH KENALAN DARI BLOG CINTA ITU INDAH

klik banner untuk join...

jumlah followers terkini: 281


Thursday, March 28, 2013

♥ mama, ayie nak adik ♥

agak lama mama tidak bercerita tentang qusyairi...Alhamdulillah, hampir 3 bulan qusyairi bersekolah di Taska Permata Kampung Sagil...bila qusyairi dah sekolah ni, sebenarnya masa mama agak kurang untuk berblog...ini kerana lepas qusyairi balik dari sekolah je, mama akan memperuntukkan masa untuk melayan dia bermain & belajar di rumah pula...

walaupun minggu ni cuti sekolah, tapi taska tetap dibuka seperti biasa...so en suami kata, biar sahajalah qusyairi ke taska seperti biasa...

qusyairi juga nampak gembira bila hendak ke sekolah walaupun dari hari isnin hingga pagi tadi masa hantar qusyairi, mama kira-kira cuma 8 orang yang datang termasuk qusyairi...kawan-kawan yang lain mungkin cuti seminggu...

Wednesday, March 27, 2013

Wordless Wednesday #14

 **sharing is caring**

Tuesday, March 26, 2013

Mini Giveaway Aisyah Humaira


klik banner untuk join...
tarikh tutup: 31 Mac 2013


Monday, March 25, 2013

hp lama lebih berguna?

sejak hari rabu minggu lepas, setiap petang cuaca di kampung saya hujan beserta guruh, petir & kilat...bagaimana cuaca di tempat u all pulak?

semalam saya pergi kenduri kahwin di rumah sepupu arwah abah saya di Muar, berdua bersama qusyairi kerana en suami tidak bercuti...kemudian saya terus menuju ke rumah nenek & atuk saya di Sungai Rambai...nenek & atuk merupakan ibu & ayah kepada arwah abah saya...hampir sebulan saya tidak melawat mereka...

#2 - WEEKLY GA BY SHARINA


klik banner untuk join...


Wednesday, March 20, 2013

Wordless Wednesday #13

#Alhamdulillah, he's growing so fast & can show his love to mama..
mama ♥ qusyairi so much..


Wednesday, March 13, 2013

Wordless Wednesday #12

#sharing is caring#
**Alhamdulillah, walaupun saya tak pandai masak, en suami makan je apa yang saya masak...


Friday, March 8, 2013

qusyairi sebelum ke taska

salam pagi jumaat u all...sekian lama saya berhasrat nak ambil gambar qusyairi sebelum pegi taska, hari ni baru saya berkesempatan, sebabnya hari ni qusyairi siap "awal sikit" daripada biasa...

hmm, qusyairi ni kalau nak pegi sekolah, memang dah tak ada nangis-nangis macam masa minggu pertama & kedua dulu...tapi dia punya nak bersiap, memang "mengada-ngada" sikit...

nasib baik bila pagi-pagi macam tu, tahap kesabaran mama tinggi lagi, so mama layan je la kerenah dia...cuma ada sekali je mama cakap dengan intonasi yang agak kuat sikit kat qusyairi, "qusyairi cepat sikit nak, dah lambat ni"...lepas tu qusyairi pun cakap kat mama, "mama janganlah marah ayie"...ha, dengar tu...so nak, tak nak, mama kenalah sabar...:-)

Thursday, March 7, 2013

MENGATASI MASALAH KUAT MARAH PADA ANAK

buat renungan kita bersama, para ibu bapa sekalian...
anak kita adalah cermin diri kita...
maka renung-renungkanlah...


kanak-kanak dalam lingkungan umur 2-7 tahun (pre-school) memang sering dilabelkan lasak kerana ingin mencuba apa sahaja yang dilihat dan mereka juga didapati "tidak mendengar kata"...namun situasi itu berlaku kerana ketiadaan komunikasi dua hala di antara ibu bapa dan anak...

Tuesday, March 5, 2013

memperkenalkan blog kedua saya

semasa di sekolah rendah dahulu, bila ditanya tentang cita-cita, saya pasti akan jawab saya ingin menjadi seorang guru...ini kerana, saya sangat mengagumi profesion guru kerana guru merupakan idola saya ketika itu...

tetapi semasa di sekolah menengah, saya sudah mula berubah arah...saya berangan ingin menjadi seorang usahawan ataupun dalam erti kata lain, businesswoman...

Monday, March 4, 2013

Mini Giveaway by FD


klik banner untuk join...
tarikh tutup: 6 Mac 2013


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...