::Join ChurpChurp::

Wednesday, February 27, 2013

Wordless Wednesday #11

#sharing is caring...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tuesday, February 26, 2013

"Saya Bangga Menjadi Surirumah Tangga Sepenuh Masa"

walaupun sudah hampir 6 bulan saya menjadi housewife, masih ada insan prihatin yang bertanya soalan, "tak ada apply keje mana-mana ke?"...jawapan saya sudah tentu "tidak"...kenapa?saya tidak rasa menyesal ke memilih untuk menjadi surirumah?

macam mana saya nak cakap ye?saya tahu bukan mudah untuk orang lain memahami keadaan saya & keluarga...saya pun bukan mahu mencari simpati dengan asyik menceritakan tentang kehidupan saya setiap kali orang bertanya kepada saya...

Monday, February 18, 2013

Segmen: Join Bloglist Ain bulan Feb - Mac!!!


klik banner untuk join...

tag:

tarikh tutup: 21 Februari 2013


Friday, February 8, 2013

Segmen Blog Kesayangan : Blog Coklateyes


klik banner di atas untuk join.

Thursday, February 7, 2013

happy anniversary to my dear sister

Assalamualaikum...
Hari ini, 7 Februari genaplah usia perkahwinan 4 tahun adik perempuan saya, Elmy Binti Salleh & suami...hampir saya terlupa sedangkan tarikh adik saya bernikah sama dengan tarikh saya bertunang dengan en suami...hmm, nampak sangat saya ni dah tua...boleh terlupa pulak...

Adik kedua saya tu cuma muda setahun dari saya...jadi dia merupakan adik saya yang paling rapat...tempat saya berkongsi masalah yang melibatkan keluarga & dia juga yang sentiasa menyokong apa jua tindakan saya...

Adik saya & suami masih belum diberikan rezeki untuk mendapat cahaya mata...saya berdoa semoga perkahwinan adik saya akan kekal hingga ke akhir hayat & semoga dia akan diberikan rezeki untuk mendapat cahaya mata..insyaAllah..

Thank you for reading this entry...
*update guna hp je..

Published with Blogger-droid v2.0.10

IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013


klik banner untuk join...

Wednesday, February 6, 2013

Wordless Wednesday #10

Alhamdulillah, mama & qusyairi sama-sama sudah sihat sepenuhnya...

Tuesday, February 5, 2013

jaga hati


mana mungkin manusia yang berhati busuk boleh berbuat sesuatu perkara dengan ikhlas, sedangkan di dalam hatinya penuh dengan prasangka buruk terhadap orang lain...

mana mungkin manusia yang punya sikap iri hati dalam diri boleh memberi senyuman yang ikhlas kepada orang lain, sedangkan di matanya hanya nampak keburukan sahaja...

mana mungkin manusia yang sentiasa merungut terhadap apa yang berlaku pada dirinya akan sentiasa rasa bersyukur pada Allah, sedangkan di dalam dirinya penuh dengan rasa cemburu terhadap apa yang orang lain perolehi...

jadi, mari kita sama-sama berusaha menyingkirkan sikap-sikap negatif itu keluar dari dalam diri seandainya kita inginkan perkara-perkara positif mendekati kita...

"sesungguhnya apa yang kita fikir & kita rasa akan menzahirkan keadaan tersebut di dunia kita yang nyata"

**yang penting adalah jaga hati kita...insyaAllah, Allah akan menjaga diri kita dari perkara-perkara yang negatif...


Monday, February 4, 2013

hujan

salam pagi isnin...hujan masih tidak berhenti di kampung saya sejak pagi tadi...macam mana di tempat tinggal you all?sebenarnya semalam pun cuaca yang sama, hujan renyai & sekejap-sekejap lebat dari pagi sampai petang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...