::Join ChurpChurp::

Monday, February 4, 2013

hujan

salam pagi isnin...hujan masih tidak berhenti di kampung saya sejak pagi tadi...macam mana di tempat tinggal you all?sebenarnya semalam pun cuaca yang sama, hujan renyai & sekejap-sekejap lebat dari pagi sampai petang...

jarak dari kampung saya ke Gunung Ledang hanya 10 km, jadi sumber air di rumah saya sudah tentu air dari Gunung ledang...bila hujan macam ni, sejuknya air paip sampai boleh menggigil-gigil bila lepas mandi...

walaupun bila hujan macam ni, baju-baju yang dibasuh agak "lambat kering", saya bersyukur kerana hampir sebulan cuaca panas terik di kampung saya...bila 2 hari hujan macam ni, terasa sejuk kembali kampung saya...

**hujan adalah rahmat dari Allah & insyaAllah doa akan dimakbulkan jika kita berdoa di waktu hujan turun...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...