::Join ChurpChurp::

Sunday, June 17, 2012

Abah, You Are Always In My Heart

19 April 2008;
arwah abah telah pergi meninggalkan kami...masih terbayang lagi ketika arwah dalam keadaan koma, kami 4 beradik bersama mak membaca surah yasin & berdoa akan terjadi "keajaiban" ketika itu...namun Allah lebih sayangkan arwah...ketika malaikat maut datang menjemput, kami hanya mampu melihat & redha dengan takdir yang menimpa kami...selepas ketiadaan arwah, kadang kala saya terfikir masih banyak perkara yang belum dapat saya lakukan untuk arwah namun apakan daya saya perlu menerima hakikat yang arwah sudah tiada lagi...

walaupun sudah 4 tahun arwah abah meninggalkan saya & adik-adik, saya sentiasa terasa arwah dekat dengan saya...masih teringat lagi wajah, kata-kata & segalanya tentang arwah...sejak kecil, saya salah seorang anak yang paling rapat dengan arwah...banyak perkara yang saya belajar dari arwah termasuk memasak...arwah memang seorang yang pandai memasak...bukannya mak tidak pandai memasak, tetapi arwah seorang yang rajin membantu mak jika mak tidak berkesempatan untuk memasak...he's really a wonderful father...

sejak saya kecil sehingga saya belajar di universiti, arwah tidak pernah menghampakan permintaan saya...sesungguhnya arwah seorang yang sempurna di mata saya & tidak ada seorang pun yang dapat mengganti tempat arwah di hati saya...tidak ada 2, tidak ada 3, tetapi hanya seorang abah yang saya sayangi...Al-Fatihah untuk arwah abah saya...semoga rohnya tenang di sana...amin...:-(


p/s: Selamat Hari Bapa...hargailah bapa anda semasa dia masih ada...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...