::Join ChurpChurp::

Monday, December 24, 2012

Orang Kampung Sesat di Key Ell

terima kasih sangat-sangat pada yang telah join segmen saya...saya mintak maaf, saya belum sempat mengupdate senarai rakan-rakan yang join disebabkan kekangan masa... 

semalam 23 Disember, saya bersama 2 orang adik saya telah pergi ke majlis kesyukuran sempena pernikahan sepupu, iaitu anak perempuan kepada pakcik kami yang merupakan adik lelaki arwah abah...

seawal jam 9 pagi, saya & adik lelaki saya bersama qusyairi telah bergerak dari rumah menuju ke rumah adik no 2 saya di Sungai Rambai, Melaka...kami berhasrat untuk pergi ke sana menggunakan satu kereta sahaja kerana suami saya tidak dapat pergi disebabkan perlu bekerja pada hari semalam...

kami sampai di rumah adik saya lebih kurang jam 9.30 pagi...namun disebabkan adik saya yang bertugas sebagai jururawat itu bertugas pada shif malam pada hari sebelumnya, kami perlu menunggu dia untuk "menyiapkan diri"...ini kerana dia juga baru sampai di rumah beberapa minit sebelum kami sampai...akhirnya kami bergerak dari Sungai Rambai pada pukul 10.30 pagi selepas breakfast di rumah adik saya...


adik lelaki saya yang drive, jadi dia mengambil keputusan untuk melalui "jalan biasa" dari Sungai Rambai sehingga ke Alor Gajah...kemudian dari tol Alor Gajah, terus menuju ke KL...tapi disebabkan kami "orang kampung" yang tidak biasa datang ke KL, kami telah sesat hampir 2 jam di KL...ini semua disebabkan "miss communication" antara adik lelaki saya dengan salah seorang pakcik kami yang lain...majlis tersebut dijadualkan berlangsung di kampung mertua pakcik saya di Sentul, KL...

akhirnya kami mengambil keputusan bertanya dengan seorang jurutol & seorang anggota polis di salah sebuah stesen minyak tentang jalan untuk menuju ke Sentul...setelah kami sampai di Jalan Ipoh, kami terus menghubungi pakcik saya yang merupakan bapa pengantin...Alhamdulillah kebetulan pakcik saya baru selesai menghantar rakan anaknya di stesen LRT, jadi dia menunggu kami di jalan sebelum masuk ke kampung mertua dia...jadi kami tinggal "follow" sahaja kereta dia sehingga sampai ke rumah...

Alhamdulillah, kami selamat tiba di rumah mertua pakcik saya lebih kurang jam 2.30 petang...huh, 4 jam perjalanan dari Sungai Rambai sehingga ke KL...sungguh memenatkan & sudah tentu lapar...selesai menjamu selera, kami bersolat & berehat sebelum kami bergerak untuk pulang ke rumah pada pukul 4 petang...

kami berhenti rehat & makan di R&R Seremban dari jam 5.45 petang sehingga 6.30 petang...kemudian kami meneruskan perjalanan pulang & exit di tol Alor Gajah...tapi ketika kami sampai di bandar Melaka, kami berhadapan dengan kesesakan jalan raya hampir satu jam...akhirnya kami tiba di Sungai Rambai pada pukul 9.30 malam...

Alhamdulillah saya pula selamat sampai di rumah pada pukul 10 malam...sungguh memenatkan...selepas mandi & qusyairi minum susu, saya terus suruh dia tidur sebab saya pun nak tidur...

** baru sempat update beberapa nama peserta malam tadi...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...