::Join ChurpChurp::

Tuesday, November 13, 2012

penat

hampir dua hari tidak menjenguk blog...tidak sempat mereply komen & tidak sempat blogwalking sebarang blog rakan-rakan...

hari ahad merupakan hari yang memenatkan...sejak jadi surirumah, dah lama saya tidak penat seperti tu...sebenarnya saya ada tiga jemputan kenduri kahwin untuk hari tu tetapi yang saya sempat pergi hanya dua sahaja...

pagi ahad tu suami saya menggunakan kereta untuk ke bengkel...mengambil lori yang sudah siap dibaiki...tunggu punya tunggu, suami saya sampai rumah hampir pukul 2.30 petang...disebabkan saya sudah berjanji mahu membawa mak mertua ke kenduri kahwin di kampung, saya kenalah menunggu suami pulang...ini kerana saya nak guna kereta...
pukul 2.40 petang baru saya pergi ke kenduri di kampung bersama qusyairi, mak mertua & seorang sepupu qusyairi...suami tidak pergi sekali kerana dia sudah penat keluar sejak pagi lagi...jadi saya pun tak nak paksa dia...saya tidak memberitahu dengan mak mertua yang saya ada 2 lagi jemputan kerana saya tidak mahu mak mertua berkecil hati...akhirnya hampir jam 3.30 petang baru kami sampai di rumah...

apabila sampai di rumah, saya bertanya juga pada suami, adakah dia mahu ikut saya pergi jemputan kenduri kahwin yang lain...sebenarnya satu jemputan daripada rakan sekolah menengah saya di Tangkak & satu lagi daripada saudara saya di Muar...suami kata dia memang sangat penat & tidak mahu pergi...jadi saya memilih untuk pergi ke rumah saudara saya di Muar...saya tinggalkan qusyairi di rumah bersama suami & saya pergi seorang diri...saya gerak dari rumah hampir pukul 4.00 petang...

terasa lain bila saya drive seorang diri tanpa qusyairi...saya sampai di rumah pengantin dalam pukul 4.30 petang...nasib baik ada juga yang datang lambat seperti saya...akhirnya pukul 5.30 petang saya pulang ke rumah & saya sampai di rumah pukul 6.00 petang...bila sampai di rumah, barulah terasa kepenatan yang teramat...mungkin sebab saya dah lama tidak memandu jauh & dalam keadaan yang tergesa-gesa seperti tu...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...